Wej軼ieWiadomo軼i安iatowe Dni M這dzie篡 2016
Wiadomo軼i

安iatowe Dni M這dzie篡 2016

22 pa寮ziernika 2015

Tagi: Polska, Mi這sierdzie, 刑M, Papie Franciszek
"B這gos豉wieni mi這sierni, albowiem oni mi這sierdzia dost徙i" (Mt 5,7), to temat zaproponowany przez Papie瘸 Franciszka na XXXI 安iatowy Dzie M這dzie篡 w 2016 roku. Pobierz tekst Or璠zia Papie瘸 Franciszka w formacie pdf.





Drodzy m這dzi,

doszli鄉y do ostatniego etapu naszego pielgrzymowania do Krakowa, gdzie w lipcu przysz貫go roku b璠ziemy wsp鏊nie 鈍i皻owali XXXI 安iatowy Dzie M這dzie篡. Podczas naszej d逝giej i wymagaj帷ej drogi, prowadz nas s這wa Jezusa, pochodz帷e z Kazania na G鏎ze. Rozpocz瘭i鄉y j w 2014 roku, rozwa瘸j帷 wsp鏊nie pierwsze b這gos豉wie雟two: „B這gos豉wieni ubodzy w duchu, albowiem do nich nale篡 kr鏊estwo niebieskie” (Mt 5,3). Temat wybrany na rok 2015, to: „B這gos豉wieni czystego serca, albowiem oni Boga ogl康a b璠” (Mt 5,8). W roku, kt鏎y jest przed nami, pragniemy zainspirowa si s這wami: „B這gos豉wieni mi這sierni, albowiem oni
mi這sierdzia dost徙i” (Mt 5,7).

1. Jubileusz Mi這sierdzia

Wraz z tym tematem, 安iatowy Dzie M這dzie篡 Krak闚 2016 wpisuje si w Rok 安i皻y Mi這sierdzia, staj帷 si prawdziwym Jubileuszem M這dych w wymiarze 鈍iatowym. Nie pierwszy raz mi璠zynarodowe spotkanie m這dych zbiega si z Rokiem Jubileuszowym. W istocie, to w Roku 安i皻ym Odkupienia (1983/1984) 鈍. Jan Pawe II po raz pierwszy zaprosi m這dych z ca貫go 鈍iata na Niedziel Palmow. P騧niej, w czasie Wielkiego Jubileuszu Roku 2000 ponad dwa miliony m這dych z oko這 165 kraj闚 zebra造 si w Rzymie na XV 安iatowym Dniu M這dzie篡. Jestem pewien, 瞠 podobnie, jak w tych dw鏂h przypadkach, tak i teraz Jubileusz M這dych w Krakowie b璠zie jednym z wa積ych wydarze tego Roku 安i皻ego!

By mo瞠 niekt鏎zy z was zadaj sobie pytanie: czym jest 闚 Rok Jubileuszowy obchodzony w Ko軼iele? Tekst biblijny z 25. rozdzia逝 Ksi璕i Kap豉雟kiej pomaga nam zrozumie, co oznacza „jubileusz” dla ludu Izraela: co pi耩dziesi徠 lat 砰dzi s造szeli rozbrzmiewaj帷y d德i瘯 rogu (jobel), kt鏎y zwo造wa ich (jobel) do obchod闚 roku 鈍i皻ego, jako czasu pojednania (jobel) dla wszystkich. W tym czasie nale瘸這 odbudowa oparte na bezinteresowno軼i, dobre relacje z
Bogiem, bli幡im i ca造m stworzeniem. Zach璚ano wi璚, mi璠zy innymi, do darowania d逝g闚, pomagania 篡j帷ym w n璠zy, naprawiania relacji mi璠zyludzkich i uwalniania niewolnik闚.

Jezus Chrystus przyszed, aby oznajmi i wype軟i czas 豉ski od Pana, przynosz帷 dobr nowin ubogim, uwolnienie wi篥niom, wzrok niewidomym i wolno嗆 uci郾ionym (por. π 4,18-19). W Nim, a w spos鏏 szczeg鏊ny w Jego Misterium Paschalnym, wype軟ia si najg喚bszy sens jubileuszu. Kiedy w imi Chrystusa Ko軼i馧 zwo逝je jubileusz, wszyscy jeste鄉y zaproszeni do prze篡wania nadzwyczajnego czasu 豉ski. Sam Ko軼i馧 jest powo豉ny do hojnego dzielenia si znakami obecno軼i i blisko軼i Boga, do budzenia w sercach zdolno軼i dostrzegania tego, co najistotniejsze. W spos鏏 szczeg鏊ny ten Rok 安i皻y Mi這sierdzia „to czas, aby na nowo odzyska poczucie misji, jak Pan powierzy swemu Ko軼io這wi w dzie Wielkanocy: by znakiem i narz璠ziem mi這sierdzia Ojca” (Homilia podczas Pierwszych Nieszpor闚 Niedzieli Mi這sierdzia Bo瞠go , 11 kwietnia 2015).

2. Mi這sierni jak Ojciec

Has貫m tego Nadzwyczajnego Jubileuszu s s這wa „Mi這sierni, jak Ojciec” (por. Misericordiae Vultus, 13), zapowiadaj帷e r闚nie temat najbli窺zego 安iatowego Dnia M這dzie篡. Spr鏏ujmy zatem lepiej zrozumie, co oznacza Bo瞠 Mi這sierdzie.

Stary Testament, m闚i帷 o mi這sierdziu, pos逝guje si r騜nymi terminami, spo鈔鏚 kt鏎ych najbardziej znacz帷e, to hesed i rahamim. Pierwszy, odnosz帷y si do Boga, wyra瘸 Jego niestrudzon wierno嗆 Przymierzu ze Swoim ludem, kt鏎y mi逝je i kt鏎emu przebacza na wieki.
Drugi termin, rahamim, kt鏎y mo積a przet逝maczy jako „wn皻rzno軼i”, odwo逝je si do matczynego 這na, pozwalaj帷 nam rozumie mi這嗆 Boga do swojego ludu na wz鏎 mi這軼i matki do swego dziecka. Tak, jak przedstawia to prorok Izajasz: „Czy mo瞠 niewiasta zapomnie o
swoim niemowl璚iu, ta, kt鏎a kocha syna swego 這na? A nawet gdyby ona zapomnia豉, Ja nie zapomn o tobie” (Iz 49,15). Ten rodzaj mi這軼i sprawia, 瞠 znajdujemy w sobie miejsce dla innych, wsp馧odczuwamy, cierpimy i radujemy si z bli幡imi.

W biblijnym rozumieniu mi這sierdzia zawarte s tak瞠 konkretne cechy mi這軼i, kt鏎a jest wierna, darmowa i umie przebacza. W poni窺zym fragmencie z Ksi璕i proroka Ozeasza znajdujemy pi瘯ny przyk豉d mi這軼i Boga, por闚nanej do mi這軼i ojca wobec syna: „Mi這wa貫m Izraela, gdy
jeszcze by dzieckiem, i syna swego wezwa貫m z Egiptu. Im bardziej ich wzywa貫m, tym dalej odchodzili ode Mnie, (…) A przecie Ja uczy貫m chodzi Efraima, na swe ramiona ich bra貫m; oni za nie rozumieli, 瞠 troszczy貫m si o nich. Poci庵n掖em ich ludzkimi wi瞛ami, a by造 to wi瞛y
mi這軼i. By貫m dla nich jak ten, co podnosi do swego policzka niemowl - schyli貫m si ku niemu i nakarmi貫m go” (Oz 11,1-4). Chocia niew豉軼iwa postawa syna zas逝giwa豉by na kar, mi這嗆 ojca jest wierna i zawsze przebacza skruszonemu synowi. Widzimy zatem, 瞠 w mi這sierdziu zawsze zawarte jest przebaczenie; ono „nie jest wi璚 jak捷 abstrakcyjn ide, ale konkretnym faktem, przez kt鏎y On objawia swoj mi這嗆 podobn do mi這軼i ojca i matki, kt鏎ych a do trzewi porusza los w豉snego dziecka. (…) Pochodzi ona z wn皻rza jako uczucie g喚bokie, naturalne, z這穎ne z czu這軼i i wsp馧czucia, wyrozumia這軼i i przebaczenia” (Misericordiae Vultus, 6).

W Nowym Testamencie jest mowa o Bo篡m Mi這sierdziu (eleos), jako syntezie dzie豉, dla kt鏎ego Jezus przyszed na 鈍iat, aby wype軟i je w imi Ojca (por. Mt 9,13). Mi這sierdzie naszego Pana objawia si przede wszystkim, kiedy On pochyla si nad ludzk n璠z i okazuje swoje wsp馧czucie tym, kt鏎zy potrzebuj zrozumienia, uzdrowienia i przebaczenia. W Jezusie wszystko m闚i o mi這sierdziu. Co wi璚ej: On sam jest mi這sierdziem.

W 15. rozdziale Ewangelii wg 鈍. ㄆkasza odnajdujemy trzy przypowie軼i o mi這sierdziu: o zagubionej owcy, o zgubionej drachmie oraz t, kt鏎a jest znana jako przypowie嗆 o synu marnotrawnym. W tych trzech przypowie軼iach uderza nas rado嗆 Boga, rado嗆, jak On okazuje, kiedy odnajduje grzesznika i mu przebacza. Tak, rado軼i Boga jest przebaczanie! W tym
znajduje si synteza ca貫j Ewangelii. „Ka盥y z nas jest t zagubion owc, t zgubion drachm. Ka盥y z nas jest owym synem, kt鏎y zmarnowa swoj wolno嗆 id帷 za fa連zywymi bo磬ami, iluzjami szcz窷cia i wszystko utraci. Ale B鏬 o nas nie zapomina, Ojciec nigdy nas nie opuszcza.
Jest ojcem cierpliwym, zawsze na nas czeka! Szanuje nasz wolno嗆, ale zawsze pozostaje wierny. A kiedy do Niego powracamy, przyjmuje nas jak syn闚 w swoim domu, poniewa nigdy, nawet na chwil, nie przesta czeka na nas z mi這軼i. I jego serce cieszy si z ka盥ego dziecka, kt鏎e powraca. Cieszy si, poniewa nastaje rado嗆. B鏬 raduje si, kiedy kto z nas grzesznik闚 przychodzi do Niego i prosi o przebaczenie” (Modlitwa Anio Pa雟ki, 15 wrze郾ia 2013).

Mi這sierdzie Boga jest bardzo konkretne i wszyscy jeste鄉y powo豉ni, aby osobi軼ie go do鈍iadczy. Kiedy mia貫m siedemna軼ie lat, pewnego dnia, gdy mia貫m wyj嗆 na spotkanie z przyjaci馧mi, zdecydowa貫m, 瞠 najpierw wst徙i do ko軼io豉. Spotka貫m tam pewnego ksi璠za, kt鏎y wzbudzi we mnie szczeg鏊ne zaufanie, tak 瞠 zapragn掖em otworzy swoje serce w
Sakramencie Spowiedzi. To spotkanie zmieni這 moje 篡cie! Odkry貫m, 瞠 kiedy otwieramy swoje serce z pokor i przejrzysto軼i, mo瞠my bardzo konkretnie do鈍iadczy Bo瞠go Mi這sierdzia. Mia貫m pewno嗆, 瞠 w osobie tego kap豉na B鏬 czeka na mnie, zanim jeszcze zrobi貫m pierwszy
krok w stron Ko軼io豉. My Go poszukujemy, ale On nas zawsze uprzedza, szuka nas od zawsze i jako pierwszy nas odnajduje. By mo瞠 kto z was nosi w swoim sercu ci篹ar i my郵i: zrobi貫m to czy tamto… Nie b鎩cie si! On na was czeka! On jest ojcem: czeka na was zawsze! Jak瞠 pi瘯nie
jest odnale潭 w Sakramencie Pojednania mi這sierne ramiona Ojca, odkry konfesjona jako miejsce Mi這sierdzia, da si dotkn望 tej mi這siernej mi這軼i Pana, kt鏎y zawsze nam przebacza!

A czy ty, drogi ch這pcze, droga dziewczyno, poczu貫 kiedykolwiek na sobie to spojrzenie pe軟e niesko鎍zonej mi這軼i, kt鏎a, pomimo wszystkich twoich grzech闚, ogranicze, upadk闚, wci捫 ci ufa i z nadziej patrzy na twoje istnienie? Czy jeste 鈍iadomy, jak wielka jest twoja warto嗆 w
planie Boga, kt鏎y z mi這軼i odda ci wszystko? Jak naucza 鈍. Pawe „B鏬 za okazuje nam swoj mi這嗆 [w豉郾ie] przez to, 瞠 Chrystus umar za nas, gdy鄉y byli jeszcze grzesznikami” (Rz 5,8). Ale czy naprawd rozumiemy pot璕 tych s堯w?

Wiem, jak drogi jest wam wszystkim krzy 安iatowych Dni M這dzie篡 – dar 鈍. Jana Paw豉 II – kt鏎y, pocz患szy od 1984 roku, towarzyszy wszystkim waszym mi璠zynarodowym spotkaniom. Ile przemian, ile prawdziwych nawr鏂e w 篡ciu wielu m這dych ludzi zrodzi這 si w豉郾ie ze
spotkania z tym prostym krzy瞠m! By mo瞠 zadawali軼ie sobie pytanie: sk康 bierze si ta nadzwyczajna moc krzy瘸? Oto odpowied: krzy jest najbardziej wymownym znakiem Mi這sierdzia Boga! Jest potwierdzeniem, 瞠 miar mi這軼i Boga wobec ludzko軼i jest mi這嗆 bez miary! Na krzy簑 mo瞠my dotkn望 Mi這sierdzia Boga i da si dotkn望 Jego Mi這sierdziu!
Przypomnijmy sobie histori dw鏂h 這tr闚 ukrzy穎wanych obok Jezusa: jeden z nich jest zarozumia造, nie uznaje siebie za grzesznika, drwi z Jezusa. Drugi natomiast uznaje swoj win, zwraca si do Pana i m闚i: „Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego kr鏊estwa”. Jezus spogl康a na niego z niesko鎍zonym mi這sierdziem i odpowiada mu: „Dzi ze Mn b璠ziesz w raju” (por. π 23,32.39-43). Z kt鏎ym z nich dw鏂h si uto窺amiamy? Z tym, kt鏎y jest zarozumia造 i nie uznaje w豉snych win? Czy raczej z tym, kt鏎y przyznaje, 瞠 potrzebuje Bo瞠go Mi這sierdzia i b豉ga o nie ca造m sercem? W Chrystusie, kt鏎y odda za nas na krzy簑 swoje 篡cie, zawsze
odnajdziemy bezwarunkow mi這嗆, kt鏎a uznaje nasze 篡cie za dobro i zawsze daje nam mo磧iwo嗆 rozpocz璚ia na nowo.

3. Nadzwyczajna rado嗆 bycia narz璠ziem Bo瞠go Mi這sierdzia

S這wo Bo瞠 uczy nas, 瞠 „wi璚ej szcz窷cia jest w dawaniu ani瞠li w braniu” (Dz 20,35). W豉郾ie z tego powodu pi徠e b這gos豉wie雟two nazywa szcz窷liwymi tych, kt鏎zy s mi這sierni. Wiemy, 瞠 Pan umi這wa nas jako pierwszy. Ale jeste鄉y prawdziwie b這gos豉wieni, szcz窷liwi, je郵i wejdziemy w t logik Boskiego daru, logik mi這軼i darmowej, je郵i odkryjemy, 瞠 B鏬 niesko鎍zenie nas pokocha po to, aby uczyni nas zdolnymi do kochania jak On: bez miary. Jak m闚i 鈍. Jan: „Umi這wani, mi逝jmy si wzajemnie, poniewa mi這嗆 jest z Boga, a ka盥y, kto mi逝je, narodzi si z Boga i zna Boga. Kto nie mi逝je, nie zna Boga, bo B鏬 jest mi這軼i. (…) W tym przejawia si mi這嗆, 瞠 nie my umi這wali鄉y Boga, ale 瞠 On sam nas umi這wa i pos豉 Syna swojego jako ofiar przeb豉galn za nasze grzechy. Umi這wani, je郵i B鏬 tak nas umi這wa, to i my
winni鄉y si wzajemnie mi這wa” (1 J 4,7-11).

Po obja郾ieniu wam w skr鏂ie sposobu, w jaki Pan objawia wobec nas swoje Mi這sierdzie, chcia豚ym zasugerowa wam, jak w konkretny spos鏏 mo瞠my by narz璠ziem tego samego Mi這sierdzia wzgl璠em naszych bli幡ich.

Przychodzi mi na my郵 przyk豉d b這gos豉wionego Pier Giorgia Frassatiego. On m闚i: „Jezus odwiedza mnie w Komunii 鈍i皻ej ka盥ego ranka, a ja Mu si za to odwdzi璚zam w skromniejszy, dost瘼ny mi spos鏏: odwiedzam Jego biedak闚”. Pier Giorgio by m這dzie鎍em, kt鏎y zrozumia, co znaczy mie serce mi這sierne, wra磧iwe na najbardziej potrzebuj帷ych. Ofiarowywa im o wiele wi璚ej ni dary materialne, dawa samego siebie, po鈍i璚a czas, s這wa, zdolno嗆 s逝chania. S逝篡 ubogim z wielk dyskrecj, nigdy si z tym nie obnosz帷. Prawdziwie 篡 Ewangeli, kt鏎a m闚i: „Kiedy za ty dajesz ja軛u積, niech nie wie lewa twoja r瘯a, co czyni prawa, aby twoja a軛u積a pozosta豉 w ukryciu” (Mt 6,3-4). Wyobra嬈ie sobie, 瞠 w przeddzie swojej 鄉ierci, ci篹ko schorowany, udziela wskaz闚ek dotycz帷ych sposobu pomagania jego pokrzywdzonym przyjacio這m. W czasie pogrzebu, jego rodzina i przyjaciele byli zdumieni obecno軼i tak wielu
nieznajomych ubogich, kt鏎ych prowadzi i kt鏎ym pomaga za 篡cia m這dy Pier Giorgio.

Lubi 陰czy zawsze ewangeliczne b這gos豉wie雟twa z 25. rozdzia貫m Ewangelii wg 鈍. Mateusza, gdzie Jezus wymienia uczynki mi這sierdzia i m闚i, 瞠 to z nich zostaniemy os康zeni. Zapraszam was zatem do ponownego odkrycia uczynk闚 mi這sierdzia wzgl璠em cia豉: g這dnych nakarmi, spragnionych napoi, nagich przyodzia, podr騜nych w dom przyj望, wi篥ni闚 pociesza, chorych nawiedza, umar造ch grzeba. Nie zapominajmy r闚nie o uczynkach mi這siernych wzgl璠em duszy: grzesznych upomina, nieumiej皻nych poucza, w徠pi帷ym dobrze radzi, strapionych pociesza, krzywdy cierpliwie znosi, urazy ch皻nie darowa, modli si za 篡wych i umar造ch. Jak widzicie, mi這sierdzie nie jest „pob豉磧iwo軼i za wszelk cen”, nie jest te zwyk造m sentymentalizmem. Jest sprawdzianem autentyczno軼i naszej postawy jako uczni闚 Jezusa, naszej wiarygodno軼i jako chrze軼ijan we wsp馧czesnym 鈍iecie.

Wam, m這dym, kt鏎zy jeste軼ie bardzo praktyczni, chcia豚ym zaproponowa, aby軼ie przez pierwszych siedem miesi璚y 2016 roku, wybierali co miesi帷 jeden uczynek mi這sierny wzgl璠em cia豉 i jeden wzgl璠em duszy, i realizowali je. Zainspirujcie si modlitw 鈍. Faustyny, pokornej aposto趾i Bo瞠go Mi這sierdzia w naszych czasach:
Dopom騜 mi do tego, o Panie, (…)
aby oczy moje by造 mi這sierne, bym nigdy nie podejrzewa豉 i nie s康zi豉 wed逝g zewn皻rznych pozor闚, ale upatrywa豉 to, co pi瘯ne w duszach bli幡ich, i przychodzi豉 im z pomoc. (…)
aby s逝ch m鎩 by mi這sierny, bym sk豉nia豉 si do potrzeb bli幡ich, by uszy moje nie by造 oboj皻ne na b鏊e i j瘯i bli幡ich. (…)
aby j瞛yk m鎩 by mi這sierny, bym nigdy nie m闚i豉 ujemnie o bli幡ich, ale dla ka盥ego mia豉 s這wo pociechy i przebaczenia. (…)
aby r璚e moje by造 mi這sierne i pe軟e dobrych uczynk闚, (…)
aby nogi moje by造 mi這sierne, bym zawsze 酥ieszy豉 z pomoc bli幡im, opanowuj帷 swoje w豉sne znu瞠nie i zm璚zenie. (…)
aby serce moje by這 mi這sierne, bym czu豉 ze wszystkimi cierpieniami bli幡ich
(Dzienniczek, 163).

Przes豉nie Bo瞠go Mi這sierdzia stanowi wi璚 bardzo konkretny i wymagaj帷y program 篡cia, program, kt鏎y wymaga konkretnych uczynk闚. A jednym z najbardziej oczywistych – cho by mo瞠 r闚nie najtrudniejszych do wprowadzenia w 篡cie – uczynk闚 mi這sierdzia jest przebaczenie tym, kt鏎zy nas obrazili, kt鏎zy wyrz康zili nam z這, kt鏎ych uwa瘸my za wrog闚.
„Jak瞠 trudne wydaje si nieraz przebaczanie! A przecie przebaczanie jest narz璠ziem z這穎nym w nasze s豉be r璚e, aby鄉y mogli osi庵n望 spok鎩 serca. Uwolnienie si od 瘸lu, z這軼i, przemocy i zemsty – to warunki konieczne do tego, by 篡 szcz窷liwie” (Misericordiae Vultus, 9).

Spotykam wielu m這dych, kt鏎zy m闚i, 瞠 s zm璚zeni 篡ciem w tak bardzo podzielonym 鈍iecie, w kt鏎ym 軼ieraj si zwolennicy r騜nych pogl康闚, jest wiele wojen, a niekt鏎zy u篡waj nawet swojej religii do sprawiedliwienia przemocy. Musimy b豉ga Pana, by obdarzy nas 豉sk
bycia mi這siernymi wobec tych, kt鏎zy wyrz康zaj nam z這. Tak, jak Jezus, kt鏎y na krzy簑 modli si za tych, kt鏎zy go ukrzy穎wali: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedz, co czyni” (π 23,34). Jedyn drog do przezwyci篹enia z豉 jest mi這sierdzie. Sprawiedliwo嗆 jest konieczna,
oczywi軼ie, ale sama nie wystarczy. Sprawiedliwo嗆 i mi這sierdzie musz pod捫a razem. Tak bardzo chcia豚ym, by鄉y zjednoczyli si w ch鏎alnej modlitwie p造n帷ej z g喚bi naszych serc, b豉gaj帷 Boga o mi這sierdzie dla nas i ca貫go 鈍iata!

4. Krak闚 na nas czeka!

Zosta這 kilka miesi璚y do naszego spotkania w Polsce. Krak闚, miasto 鈍. Jana Paw豉 II i 鈍. Faustyny Kowalskiej, czeka na nas z otwartymi ramionami i otwartym sercem. Wierz, 瞠 Bo瘸 Opatrzno嗆 prowadzi豉 nas do 鈍i皻owania Jubileuszu M這dych w豉郾ie tam, gdzie 篡這 tych dwoje wielkich Aposto堯w Mi這sierdzia naszych czas闚. Jan Pawe II przeczuwa, 瞠 nasta czas Mi這sierdzia. Na pocz徠ku swego pontyfikatu napisa encyklik Dives in Misericordia. W Roku 安i皻ym 2000 kanonizowa siostr Faustyn i ustanowi 安i皻o Bo瞠go Mi這sierdzia, obchodzone
w drug Niedziel Wielkanocn. A w 2002 roku osobi軼ie konsekrowa w Krakowie sanktuarium Jezusa Mi這siernego, zawierzaj帷 鈍iat Bo瞠mu Mi這sierdziu i wyra瘸j帷 pragnienie, by to or璠zie dotar這 do wszystkich mieszka鎍闚 ziemi i wype軟i這 ich serca nadziej: „Trzeba t iskr Bo瞠j
豉ski roznieca. Trzeba przekazywa 鈍iatu ogie mi這sierdzia. W mi這sierdziu Boga 鈍iat znajdzie pok鎩, a cz這wiek szcz窷cie!” (Homilia podczas po鈍i璚enia sanktuarium Bo瞠go Mi這sierdzia w Krakowie, 17 sierpnia 2002).

Drodzy m這dzi, Jezus Mi這sierny, przedstawiony w wizerunku, czczonym przez lud Bo篡 w Jemu po鈍i璚onym sanktuarium w Krakowie, czeka na was. On wam ufa i na was liczy! Ma tak wiele do powiedzenia ka盥emu i ka盥ej z was… Nie b鎩cie si spojrze Mu w oczy pe軟e niesko鎍zonej mi這軼i i pozw鏊cie, aby On ogarn掖 was swoim mi這siernym spojrzeniem gotowym przebaczy ka盥y wasz grzech; spojrzeniem, kt鏎e mo瞠 przemieni wasze 篡cie i uleczy rany waszych dusz; spojrzeniem, kt鏎e zaspokaja najg喚bsze pragnienia waszych m這dych serc: pragnienie mi這軼i, pokoju, rado軼i i prawdziwego szcz窷cia. Przyjd嬈ie do Niego i nie b鎩cie si! Przyjd嬈ie, by powiedzie Mu z g喚bi waszych serc: „Jezu, ufam Tobie!”. Pozw鏊cie, by dotkn窸o was Jego bezgraniczne Mi這sierdzie, aby軼ie wy z kolei, poprzez uczynki, s這wa i modlitw, stali si aposto豉mi mi這sierdzia w naszym 鈍iecie zranionym egoizmem, nienawi軼i i rozpacz.

Nie軼ie p這mie mi這siernej mi這軼i Chrystusa – o kt鏎ym m闚i 鈍. Jan Pawe II – w 鈔odowiska waszego codziennego 篡cia i a na kra鎍e ziemi. W tej misji, towarzysz wam moimi 篡czeniami i modlitw, i na tym ostatnim odcinku drogi duchowych przygotowa do najbli窺zego 刑M w Krakowie, zawierzam was wszystkich Dziewicy Maryi, Matce Mi這sierdzia, b這gos豉wi帷 wam z ca貫go serca.

Watykan, 15 sierpnia 2015
Uroczysto嗆 Wniebowzi璚ia Naj鈍i皻szej Maryi Panny


FRANCISZEK

Wi璚ej informacji www.krakow2016.com.