安. Josemar燰
Ksi捫ki 鈍. Josemar璐

Bruzda

Tagi:
W jednej z not do wydania Drogi w roku 1950 鈍. Josemar燰 obiecywa czytelnikowi now ksi捫k - Bruzd, kt鏎a zosta豉 opublikowana wiele lat p騧niej, w 1986 roku, po jego 鄉ierci. Pra豉t 翼varo del Portillo t逝maczy we wprowadzeniu pow鏚 tego op騧nienia: «Przy r騜nych okazjach (...) by bliski wys豉nia jej do drukarni, lecz sta這 si to, o czym m闚i dawne hiszpa雟kie przys這wie: "Ten, kto dzwoni, nie mo瞠 r闚nocze郾ie i嗆 w procesji". Jego intensywna praca zwi您ana z za這瞠niem i kierowaniem Opus Dei, jego bardzo rozleg豉 praca duszpasterska i tysi帷e innych niezliczonych obowi您k闚 w s逝瘺ie Ko軼io豉 uniemo磧iwi造 mu spokojne, ostateczne przejrzenie maszynopisu. Niew徠pliwie Bruzda by豉 ju zako鎍zona - brakowa這 jedynie numeracji poszczeg鏊nych punkt闚 i uporz康kowania poszczeg鏊nych rozdzia堯w, kt鏎e ju nosi造 tytu造, oraz ostatecznego przejrzenia z punktu widzenia stylistycznego».

Podobnie jak Droga, Bruzda jest owocem 篡cia wewn皻rznego i do鈍iadczenia 鈍. Josemar璐 w pracy z duszami. Sk豉da si z tysi帷a kr鏒kich punkt闚 i m闚i o r騜nych cnotach ludzkich, tak jak to t逝maczy Autor w przedmowie: «Pozw鏊, drogi czytelniku, 瞠bym wzi掖 Twoj dusz i poprowadzi j w rozwa瘸niu cn鏒 ludzkich: 豉ska oddzia造wuje na natur».

«Zosta豉 ona napisana - przypomina 翼varo del Portillo - po to by pobudzi i u豉twi osobist modlitw. Jej gatunek literacki i styl nie odpowiadaj wi璚 systematycznym traktatom teologicznym, chocia jej bogata i g喚boka duchowo嗆 zawiera teologi najwy窺zych lot闚. Bruzda chce dotrze do ca貫j osoby chrze軼ijanina - cia豉 i duszy, natury i 豉ski, a nie tylko do rozumu».